Definiții

Design grafic

Semn susceptibil de reprezentare grafică servind la deosebirea produselor sau a serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele aparţinând altor persoane; pot constitui mărci semne distinctive, cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale şi, în special, forma produsului sau a ambalajului său, combinaţ¡ii de culori, precum şi orice combinaţie a acestor semne; Marca poate fi: verbală (formată doar din text), figurativă (simbol grafic), combinată (verbală + figurativă, elementele care compun emblema companiei / organizaţiei, etc).
Marca poate fi însoţită şi de un slogan.

Un articol foarte bun despre “Marcă vs Brand” poate fi citit aici: http://fwdbv.ro/marca-versus-brand/

În concuzie, pentru a simplifica la maxim:

  • Marca este ceea ce înregistrăm la OSIM și punem pe produse. Ea reprezintă modul în care vrem noi să fim percepuți de publicul țintă și de ceilalți din jur;
  • Brandul reprezintă modul în care este percepută marca de către publicul țintă și de ceilalți din jur.

La prima vedere, re-branding pare să însemne schimbarea logo-ului. Percepție gresită, superficială!

În realitate rebranding-ul este un proces complex, care presupune atât modificarea a tot ce înseamnă identitatea unui produs (design de logo, culori, denumire, slogan, etc) cât și schimbarea poziționării în percepția publicului țintă și nu numai. Iar publicul, de obicei, este reticent la schimbări.

Cuvânt, grup de cuvinte, grup de litere (monogramă, siglă), ce formează un întreg distinct, având o formă fixă, standardizată şi desemnând, de obicei, denumirea companiei, produsului etc.
Tipul de scriere folosit pentru denumirea companiei sau a produselor; acesta constituie unul dintre elementele de bază ale imaginii de marcă a companiei.

Semn, obiect, imagine (pictogramă, ideogramă, sigiliu, semn abstract, emblemă, semn heraldic etc) care reprezintă indirect, în mod convențional sau în virtutea unei corespondențe analoage, un obiect, o ființă, o noțiune, o idee, un sentiment etc, considerate ca fiind reprezentative în cel mai înalt grad pentru compania / organizația respectivă.
Simbolul grafic constituie unul dintre elementele de bază ale imaginii de marcă a companiei / organizației.

Prescurtare convenţională formată dintr-o literă inițială sau dintr-un grup de litere inițiale folosite în inscripții, manuscrise etc pentru a evita titlurile prea lungi. Sigla se utilizează adeseori incorect, ca echivalent terminologic al simbolului grafic sau logotipului.

Semnul / simbolul grafic sub care îşi desfasoară activitatea o companie, organizație, etc.
Emblema poate fi simplă, reprezentată doar printr-un logotip sau un simbol grafic sau poate fi compusă, reprezentată printr-o asociere a celor două elemente, realizate într-o anumită cromatică.

Marca verbală – o denumire, un slogan, scrise cu caractere standard.

http://www.osim.ro/

Marca figurativă – un element grafic (desen) care nu conţine litere sau cifre.

http://www.osim.ro/

Marcă combinată – o denumire scrisă cu o grafică deosebită şi/sau in culori sau o denumire însoţită de un element grafic (desen).

http://www.osim.ro/

Ansamblul elementelor care exprimă în mod vizual identitatea unei companii, organizații, a unui produs, serviciu, a unei persoane, etc.

Manualul de Identitate Vizuală cuprinde descrierea elementelor de bază care compun identitatea vizuală, principiile relaționare dintre acestea, precum și regulile și recomandările de aplicare pe diferite suporturi de comunicare: articole de papetarie (stationary), tipărituri, materiale publicitare, signalistică, etc.

Design înseamnă proiectare, nu decorare.

Design este acea parte a proiectării care ține cont de nevoile utilizatorului și de interacțiunea cu acesta.

Prin design se obțin soluții practice, rezolvarea unor probleme funcționale, cu avantaje economice și impact estetic.

Design înseamnă în primul rând funcționalitate și apoi aspect estetic, chiar dacă este vorba despre design de produs, design de interior sau catalog de prezentare.

Forma urmează funcția” (Louis Sullivan)

Design grafic nu  înseamnă împodobirea prin colțuri cu floricele și fluturi a unei pagini de catalog de produse.

Prin design grafic se dorește crearea și obținera de soluții grafice cu impact vizual maxim, care pot fi materializate, indiferent de metoda de imprimare sau de suport.

Putem spune că un design grafic de calitate trebuie să:

  • capteze atenția;
  • transmită mesajul dorit;
  • facă în așa fel încât mesajul transmis să poată fi înțeles și perceput de publicul țintă;
  • devină memorabil.

În același timp trebuie să:

  • respecte reguli de bază pentru paginare, oglinda paginii, coloncifru, etc;
  • respecte regulile de bază referitoare la folosirea fonturilor pentru titluri, subtitluri, corp de text, oricât de “nebune” ar fi fonturile alese;
  • respecte regulile de bază tehnologice, impuse de tipul de imprimare prin care urmează să se realizeze produsul finit.

Tot ce este scris mai sus se referă la design grafic pentru proiecte / lucrări care au un scop bine definit, cu aplicabilitate în lucrări pentru clienți reali. Nu ne referim la simulări sau exerciții de imagine.

În construcție

Dimensiunea produsului finit (baza x înălțimea)

În construcție

În construcție

În construcție

Serigrafie

Tehnologie folosită pentru a imprima pe o larga varietate de materiale, atât flexibile cât și rigide.
În tipografie este folosita în special pentru înnobilarea colilor tipărite cu diverse lacuri, cerneală răzuibilă (scratch card), cerneală termosensibila, etc.

Tampografie

Tehnologie folosită pentru imprimarea în detaliu a emblemelor sau logo-urilor pe diferite produse, obiecte neregulate cu suprafață cilindrică sau plană. Metoda de imprimare tampografică se folosește pentru pixuri, brichete, scrumiere, ceasuri de mână, calculatoare de birou, jucării, precum și alte produse industriale din sticlă, lemn, metal, plastic, hârtie, carton, polistiren, raclete, mouse pad-uri, rigle etc.

Gravură

Gravarea mecanică sau laser este procesul de transpunere a unei imagini/fotografii prin săparea mecanică sau prin arderea cu laser a suprafeței unui material care se pretează la acest procedeu: lemnul, sticla, cristalul, marmura, granitul, materiale plastice (plexi, abs, policarbonat etc.)

Plastifiere

Lacuire selectivă

Folio

Emboss

Timbru sec

Acordarea aprobării finale în scris, din partea clientului, în vederea începerii producției de serie.

Fotografie

În construcție

Fotografie de produs, dar contine styling, food styling

În construcție

În construcție

În construcție

În construcție

Ansamblul format din totalitatea echipamentelor foto necesare pentru buna desfășurare a unei sedinte foto si modul in care acestea sunt asezate, interconectate pentru a obține imagini conforme cu cerintele initiale, tinand cont de regulile de estetica.

Pe parcursul unei sedinte foto setup-ul poate fi schimbat / adaptat de mai multe ori, in funcție de necesități.

În construcție

Food styling

Prop styling

Corecții culori, corecții perspective, încadrare în pagină – sunt servicii auxiliare incluse în prețul fotografiilor.

Decupare produs, corecții defecte ambalaj (zgârieturi, pete sau urme de îndoire / rupturi)

Acestea sunt servicii contra cost.

WEB Design

1. Trebuie să construiești sau să dai altcuiva să-ți construiască, contra cost, mai multe pagini web, care vor fi adunate într-un singur loc, sub o pagină comună de start (home page). Toate la un loc formează website-ul nou creat.

2. Pentru ca acest web site să poată fi văzut de alții trebuie instalat / găzduit pe servere care au acces către Internet. Există firme de web hosting care dețin astfel de servere și oferă servicii de găzduire contra cost. Ele iți vor găzdui website-ul și îți vor atribui un IP de tipul 123.123.123.123 unde poate fi văzut website-ul tau.

3. Pentru că nu poți convinge pe nimeni să-și viziteze website-ul tastând cele patru grupe de cifre va trebui să îți alegi un numepreferat.ro, pentru care trebuie verificată disponibilitatea, apoi plătită înregistrarea lui numepreferat.ro la “Mama Domeniilor”, adică rotld.ro (Romanian Top Level Domain). Aici se va face conexiunea între numepreferat.ro și IP-ul de la serviciul de găzduire unde se află website-ul.

4. În scurt timp după înregistrare (între 10 minute și 24 de ore) dacă tastezi în browser www.numepreferat.ro o sa-și facă apariția pe ecran website-ul tău, în toată splendoarea lui.

Domeniul web este numele pe care il tastăm în browser să ajungem pe un site web.

Este de forma: denumire.ro sau www.denumire.ro sau demunire.com, etc.

Denumirea poate fi de maxim 64 de caractere, formate din litere a-z, cifre 0-9 si semnul “-“.

Pentru a avea un domeniu web de tipul: www.denumireapecareovreaueu.ro trebuie verificată disponibilitatea numelui si apoi trebuie platit dreptul de folosință prin înregistrarea in rotld.ro (Romania Top Level Domain)

Domeniulmeu.ro este denumirea ușor de reținut și scris în browser pentru IP-ul (de forma 123.123.123.123, patru grupe de trei cifre de la 000 până la 255) care duce către site-ul web pe care îl avem găzduit la firma de hosting.

Găzduirea web (web hosting) este un serviciu oferit companiilor / persoanelor particulare, care le permite acestora să își publice un site web în Internet – să îl pună la dispoziție în web “vizitatorilor”, online. Furnizorul acordă clientului spațiu de memorie pe un server conectat la Internet și de obicei aflat fizic într-un centru de calcul (data center).

Noțiunea site web provine din expresia engleză web site și desemnează o grupă de pagini web multimedia (conținând texte, imagini fixe, animații ș.a.), accesibile în Internet în principiu orișicui, de obicei pe o temă anume, și care sunt conectate între ele prin hiperlinkuri. Diversele site-uri web pot fi create de către o organizație, o persoană particulară, instituții publice etc. Inițial noțiunea apărea în limba română scrisă sub două forme: sit web și site (ca în limba engleză). Lingvistul George Pruteanu considera că varianta de preferat este sait.

Un site alcătuit din mai multe pagini are de obicei o pagină inițială sau principală numită homepage, de la care pleacă legături către paginile interioare, secundare. Structurile și schemele de “navigare” din interiorul site-urilor web sunt foarte diferite, în funcție de scopurile, dorințele și posibilitățile ofertantului de informații. De obicei această homepage este chiar pagina de start a site-ului, pe care ofertantul de informații în web o face cunoscută la public drept punct de plecare pentru întregul site web al său.

O pagină web este un document creat cu ajutorul limbajului de marcare HTML și (opțional) limbaje de programare cum ar fi PHP, ASP ș.a. fiind accesibil vizitatorilor prin intermediul protocolului HTTP, care transferă informația de la server la browser. Pagina web se numește așa deoarece, afișată pe un monitor, ea se aseamănă cu o pagină de ziar: de obicei paginile web au o lățime care încape în întregime pe ecran. În schimb, pagina poate fi chiar mult mai înaltă (adâncă) decât înălțimea ecranului, ea putând fi totuși ușor afișată cu ajutorul funcțiilor normale ale mouse-ului și browserului folosite, prin “tragere” în sus și în jos. De asemenea, o pagină web poate fi vizualizată pe orice dispozitiv conectat la Internet capabil să afișeze informații prin intermediul protocolului HTTP (unele telefoane mobile, smartphone-uri, tablete, PDA-uri, etc.).

Media de socializare online (social media) sunt un grup de instrumente (site-uri web și soft-uri/aplicații) care funcționează cu ajutorul unui dispozitiv conectat la Internet (computer, laptop, tabletă, telefon mobil etc.) și care au fost construite pentru a facilita comunicarea utilizatorilor de Internet și crearea, distribuirea și schimbul de conținut (text, foto, video, audio, prezentări multimedia etc.) între membrii unor grupuri sociale (prieteni, colegi, familie etc.) care se formează pe bază de încredere, fiecare membru căutând să-și valorifice identitatea, apartenența, creativitatea și libertatea de exprimare și participare.

Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare. SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM, practică apărută în anul 1990, odată cu apariția primelor site-uri pe Internet, și care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie, astfel mărindu-se traficul calitativ al site-ului și experiența oferită utilizatorilor. Această „industrie” relativ nouă implică un set de operații efectuate de echipa de promovare în sensul creșterii pozițiilor unui site web în lista de rezultate ale căutărilor, pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, interesante și relevante din punctul de vedere al afacerii respective.

Designul interfeței cu utilizatorul (UI) sau interfața cu utilizatorul este proiectarea interfețelor utilizator pentru mașini și software, cum ar fi computerele, aparatele de uz casnic, dispozitivele mobile și alte dispozitive electronice, cu accent pe maximizarea utilizabilității și a experienței utilizatorilor. Scopul designului interfeței cu utilizatorul este de a face interacțiunea utilizatorului cât mai simplă și mai eficientă, în termeni de realizare a obiectivelor utilizatorului (design centrat pe utilizator).

Experiența utilizatorilor (UX, UXD, UED sau XD) este un proces de îmbunătățire a satisfacției utilizatorilor referitor la utilizarea unui produs. UX Design este acea ramură a proiectării care  se ocupă de îmbunătățirea utilizării, accesibilității și a plăcerii oferite de interacțiunea cu un produs fizic, o aplicație software, etc.

Experiența utilizatorului a fost una dintre preocuparile ergonomiei începând cu anii 1940 pentru a defini interacțiunea om – mașină. Odată cu proliferarea computerelor la locul de muncă, pe la începutul anilor 1990, experiența utilizatorului a început să devină o preocupare pentru designeri. Termenul de “Experiența utilizatorului” așa cum îl cunoaștem azi îi aparține lui Donald Norman, autorul celebrei cărți “The Design of Everyday Things“.

Dupa anii 2010, când materiale și tehnologii noi au permis o creștere exponențială a producției în masă de dispozitive si aplicații noi, când gadgeturi inimaginabile până nu demult au devenit accesibile aproape oricui, grija și atenția designerilor pentru User eXperience a crescut pe masură, pentru că în ziua de azi face diferența între foarte multe produse și aplicații care se aseamănă foarte mult.

Un sistem de administrare a conținutului sau CMS (Content Management System) este un sistem software creat pentru automatizarea cât mai deplină a gestiunii conținutului, în special a site-urilor web. Scopul este de a reduce sau elimina intervenția programatorilor la editarea și administrarea site-urilor lor. CMS-ul facilitează organizarea, controlul și publicarea de documente, imagini și resurse multimedia. Un “CMS web” este un CMS cu facilități adiționale pentru ușurarea publicării de conținut pe diversele site-uri.

De obicei, un asemenea sistem oferă unelte software prin care utilizatorii fără cunoștințe de programare pot totuși crea și organiza conținutul cu relativă ușurință. Majoritatea sistemelor folosesc o bază de date pentru stocarea conținutului, și un layer de prezentare pentru afișarea acestuia vizitatorilor obișnuiți, bazat pe un set de modele sau mostre (templates). Administrarea se face în mod normal printr-un browser web, dar unele sisteme pot fi modificate și pe alte căi.

Un sistem de administrare a conținutului web oferă următoarele facilități:

  • Template-uri automate
  • Conținut ușor editabil
  • Scalabilitate prin module și plugin-uri
  • Upgrade-uri după standardele web
  • Administrare de workflow
  • Administrare de documente.

Definițiile de mai sus sunt simplificate la maxim, scrise cât mai pe românește posibil, pentru a fi pe înțelesul oricui.

Dacă dorești mai multe informații, contactează-ne.